Odstranění filtru pevných částic – naftové motory

206

Dieslové motory mají spoustu výhod. Zejména pokud jezdíte na delší vzdálenosti, jistě si užíváte nízké spotřeby pohonných hmot. U nových dieslových motorů si bezesporu užíváme i jejich sílu a samozřejmě také dlouhou životnost. Starší dieslové motory ale vyžadují určitou péči, aby jejich výkon byl stále stejný. Nižší výkon totiž většinou zapříčiní nevyměněný filtr pevných částic (zkrácenina  DPF), který sice zachytává pevné emisní částice, ale pokud není dostatečně často měněn, tak se ucpává a snižuje výkon motoru.

Zejména pokud jezdíte ve městě, je filtr o to namáhavější. Používání filtrů pevných částic doporučují nejen výrobci automobilů, ale samozřejmě také ekologové a všichni, kteří chtějí zachovat přírodní bohatství v nezměněném stavu i pro následující generace. Na druhé straně je komfort jízdy a finanční hledisko.

Regenerace filtru

Regenerace filtru je možná přirozenou cestou, kdy jednoduše ujedete pár desítek kilometrů vyšší rychlostí. Stačí se vydat za přáteli nebo za rodinou a pro cestu využít dálnice nebo rychlostní silnice. Takto se totiž saze v křemíkovém filtru spálí a ten zase začne fungovat jako nový. Opravdoví milovníci vozů na to mají své rčení: „no smoke, no fun“. Tedy pokud přišlápnete pedál plynu, tak se od výfuku pořádně zakouří. Další možností je nákladná výměna tohoto filtru.

Vypnutí filtru pevných částic

Pokud máte s vozem i po výměně DPF problémy, doporučují odborníci jeho definitivní vypnutí. Nejjednodušší řešená bývá mnohdy tím nejlepším. To platí i v případě vypnutí filtru pevných částic, které je většinou realizováno za jeden den. Informujte se bezesporu na seřízení řídící jednotky a záruku  na odstranění filtru.