Pokladní systémy pro podnikání

233

Pokladní systémy

POS systémy jsou softwarové a hardwarové systémy pro automatizaci práce pokladních na základě daňových registrátorů. Všechny složené moduly integrované dohromady a pracující pod kontrolou specializovaného softwaru představují dokončené pracoviště pokladny. POS systémy jsou nejúčinnějším a zároveň nejekonomičtějším způsobem, jak řešit fronty, minimalizovat chyby a poskytovat úplnou kontrolu nad prací pokladníků.

Registrační pokladny

Registrační pokladny jsou nutné nejen k zaznamenání skutečnosti o prodeji a vystavení účtenky kupujícímu. S její pomocí můžete sledovat nejoblíbenější pozice v obchodě, co přesně konkrétní prodejce prodal a za jakou cenu, jakož i vytvářet grafy, které pomohou s rozvojem podnikání. Vhodná pokladna pro podnikatele závisí na počtu návštěvníků obchodu a na použitém daňovém systému.

Online registrační pokladny

Online registrační pokladny jsou registrační pokladny nového formátu, které musí a budou všechny organizace používat. Jedná se o druh daňových registrátorů, kteří předávají informace daňové službě přes internet. Místo bloku ECLZ se používá fiskální jednotka, která data zaeviduje a předá je provozovateli, odkud se dostanou k finanční správě. Fiskální registrátor předpokládá integrovaný přístup k automatizaci obchodu. Vytiskne podrobnou účtenku, ale nemůže pracovat samostatně – pouze ve spolupráci s počítačovým programem. Načasování přechodu na nové pokladny závisí na formě vlastnictví a druhu zdanění organizace.

Elektronická evidence tržeb (EET)

Od 1. prosince 2016 se EET týká úseku Ubytování, Stravování a pohostinství.

Některé modely stravování či prodeje jídel a nápojů však mohou spadat do 2. fáze EET od 1. 3. 2017 nebo 3. fáze EET.

Od 1. března 2017 se EET týká Maloobchodů a velkoobchodů.

Koho se bude týkat 3. a 4. vlna EET?

Třetí a čtvrtá EET se pravděpodobně zavede najednou a to pro zemědělce, řemeslníky, lékaře, advokáty, kadeřníky, taxikáře a řadu dalších oborů.